Skoči na glavno vsebino

Prišli smo do konca letošnjega otroškega parlamenta, kjer smo na več ravneh razpravljali o šolstvu in šolskem sistemu v Sloveniji. V nadaljevanju si lahko preberete glavne ugotovitve in sklepe naših sestankov in razprav. 

V podtemi učne vsebine in šola za življenje smo med drugim prišli tudi do zaključka, da bi se računalniško opismenjevanje in gospodinjstvo kot šolski predmet morala uvesti že v nižjih razredih.  

V podtemi vrednote in odgovornosti smo poudarili spoštljiv odnos učencev do učiteljev, ki se slabša. Pri pouku bi morali poudariti, izpostaviti tiste učence, ki upoštevajo pravila, se primerno vedejo in so uspešni ter ne samo tistih, ki so neodgovorni in kršijo pravila. Za učence, ki veliko preklinjajo, bi se morale uvesti kazni.  

V podtemi metode in načini poučevanja smo sklenili, da bi morali pri pouku učitelji bolje povezovati snov s primeri iz resničnega življenja. Učitelj mora poskusiti pripraviti zapiske, ki so primerni za vse učne stile (npr. vprašanja na koncu poglavja, miselni vzorci, slike, alineje, videoposnetki …). 

V podtemi odnosi in sodelovanje smo izpostavili, da naj se učitelj postavi v kožo učenca in ga poskuša razumeti. Menimo, da je najpomembnejše to, da se pri učnih urah loči učence, ki sodelujejo pri pouku od tistih učencev, ki motijo pouk – nadzor nad težavnimi učenci. 

Do le-teh ugotovitev so prišli tudi na ostalih slovenskih šolah, kar pomeni, da smo mladi enotnega mnenja, da so spremembe šolskega sistema nujne. 

 Jure Rožanec, Marko Pavlovič, Teja Krajnc  

Orodna vrstica za dostopnost